STUDENTERKJOLER + RABATKODE

MIN KROP, KOST, TRÆNING OG MIN MOTIVATION

Det skal ikke lyde som om, at jeg er den helt store træningsentusiast, men jeg nævner i næsten alle mine indlæg, at jeg er oppe at træne, og på mine Snapchat-følgedag, har I også set en del til det. Derfor har jeg samlet dette indlæg, så vi lige kan få en ting eller 2 på det rene. Jeg elsker at træne, og jeg gør det 5-6 gange ugentligt. Jeg elsker at være god ved min krop – både madmæssigt og med hensyn til træning. Det giver mig energi, og kan ikke forstille mig en hverdag uden. Den seneste tid har jeg fået spørgmål mht. træning, kost og min motivation – og det er derfor de emner jeg har valgt at komme ind på i dette indlæg.linje-prikker-lyseroed

MIN KROP

camilla-overby-formbillederDen har I jo fået et smugkig af før, og I har snart set 1000 billeder af mig pga outfits, men det kan nogengange godt være svært at vide hvor stor eller hvor lille personen egentlig er med alt det tøj. hehe. Hvis I lige starter med nogle iskolde facts, så kan I lige selv vurdere hvor meget der er fedt og hvor meget der er muskler. Jeg er 170 cm høj, og jeg vejer omkring 67 kg. Jeg købte faktisk et par nye bukser tidligere idag, og kan så også fortælle jer, at jeg bruger en str 27 i bukser, dog kan jeg stadig putte en hånd ned bagpå, da jeg er lidt svajrygget. Så måske en 26 1/2 i omkreds ville være perfekt. Jeg har ingen skam i at fortælle jer hvor meget jeg vejer, da muskler vejer mere end fedt, og man kan tydeligt se, at det ikke er fordi jeg er tyk. Mit mål er at veje omkirng 64-65 kg, selvom jeg tror det kan blive en smule svært.

Der hvor jeg har svært ved at tabe mig er mine arme og hoved (underligt nok), og det er helt klart også der hvor mit fedt først sætter sig. Jeg er født med en fyldig røv (tak far!), men jeg har selv trænet den rund og lidt større. Der er ikke meget fedt på min røv længere, men istedet bygget op med større muskler. Jeg har nemmest ved at tabe fedt på maven og ryggen, hvilket I har set en del billeder af før – hvis ikke, så se videoen længere nede.

Jeg er generelt rigtig glad for min krop, men det har også taget nogle år. Som jeg også skrev om her, så lovede jeg mig selv, at da jeg hoppede ind i det nye år, ville jeg kun have det nytårsfortsæt, at jeg ville sørge for at være glad så meget som overhovedet muligt, og hvis jeg ser ned på mig selv, så bruger jeg alt for meget tid på at tænke negativt. Jeg er faktisk blevet pisse glad for min krop, og har endelig fået ind i mit hoved at den er jævnt fantastisk! Selvfølgelig har jeg også nogle mål, og det er egentlig sundt nok.

MIN KOST 

Den her del har jeg faktisk skrevet om før, så måske kan nogen af jer huske det. Hvis I er nysgerrige eller vil læse det igen, så kan I finde det indlæg her.

I forhold til indlægget som I kan læse ovenfor, så har den ændret sig en smule. Jeg er begyndt at spise en del havregryn til morgenmad – og det er mest fordi jeg er kørt lidt træt i skyr. Men til sommer når frugten er mere lækker, så vil jeg begynde at spise en skyr-smootie igen. Jeg spiser faktisk meget almindeligt, dog forsøger jeg, at spise så meget grønt som muligt og spiser magert kød. Istedet for at skrive for meget, vil jeg lave en “liste” som jeg også gjorde her. Det gør det lidt nemmere. Måltiderne nedenfor er typisk for en hverdag.

Morgenmad: En lille skål havregryn med en smule sukker og mælk.

Mellemmåltid: 1 æble + 10 mandler + 3 3-kornskiks

Frokost: Dette er lidt forskelligt. Jeg spiser enten: 100g kød + 1 håndfuld pasta + omkring 150g grøntsager eller 1 1/2 skrive rugbrød med kyllingpålæg + 150g grøntsager

Måltid inden træning: 1 skrive rugbrød + kyllingebryst + 100g grøntsager (har typsik dette med i skole eller arbejde, og spiser det hvertfald 30 min inden jeg er i fitness)

Måltid efter træning: 1 banan + 20 g (målbærer op til 65) proteinpulver

Aftensmad: Dette er også forskelligt, men spiser typisk omkring 120g kød + 200g grøntsager + håndfuld carbs som fx. pasta, kartofler eller ris. Jeg har også en del dage, hvor jeg kan spise lasagne, dog med en del grønt til. Så ret almindeligt 😉

Jeg spiser ikke længere natmad, fordi jeg simpelthen ikke er sulten, da jeg spiser aftensmad ret sent. I løbet af dagen kan jeg sagtens finde på at spise en kiks eller 2, noget frugt eller lidt slik (lad os nu være realistisk), men jeg forsøger at holde mig fra det, og derfor køber jeg det helst ikke.

MIN TRÆNING 

Jeg træner omkring 5-6 gange i ugen, men det afhænger rigtig meget af hvor meget tid jeg har i løbet af ugen. Min skole og mine jobs er førsteprioritet, selvom min træning er tæt på også at være det. Jeg har svært ved at der går for mange dage imellem, og derfor er en træning for mig på 45 min bedre end ingenting. Jeg bliver ret nemt rastløs, og kan ikke vente med at komme afsted, fordi jeg elsker det så meget.

Mine træninger er sammensat af Sanne Mose, og det er et 4-spilt program, som jeg dog har ændret lidt på. Det har jeg fx gjort ved at jeg kun træner ben 1 gang i mit program, da det ikke er et weekpoint for mig. Jeg variere dog mit fokus. Lige nu ligger mit fokus på arme, baller og mave – og derfor har jeg enten triceps eller biceps på mit program næsten hver dag dvs. træner det mindst 1 gang i mit program, og de 2 andre gange bestemmer jeg lidt selv. Det er delt op således:

  1. Bryst, skuldre, mave + biceps
  2. Ben (med mest fokus på baller, forår og inderlår) + triceps
  3. Ryg, biceps + mave
  4. Cardio + triceps + weekpoint (lidt hvad jeg føler for)
  5. Typisk har jeg en pausedag og så forfra

Efter hver træning laver jeg omkring 10-15 min HIIT cardio for lige at få pulsen op.

MIN MOTIVATION 

Jeg tror min motivation er lidt mig selv, og mit kendskab til hvor vigtigt det er, at holde sig i form. Jeg har også uger, hvor jeg ingen motivation har for at træne, men jeg må også indrømme, at dem findes der ikke ret mange af. Jeg elsker følelsen af at træne, og det er blevet en stor del af min hver dag. Jeg træner ikke op til noget, og det kommer jeg heller ikke til – men jeg har mine egne mål om at blive mere fit, og det er der som sådan ingen tidsfrist på, bare at min sommerform er god. Jeg sørger for at lytte til min krop, og jeg nyder min proces. Jeg har fx taget mål af min krop, og vil om nogle måneder se på min fremgang. Dette gør jeg i fællesskab med K. Han og Laura er helt klart også med til at motivere mig.

Min motination er meget den glæde jeg får af at træne. Tror ikke den er længere end det. Jeg elsker at presse min krop, og se hvor fantastisk og stærk den er. Jeg elsker også alt den energi og overskud jeg får af det. Simpelthen. Hvad motivere jer?

Håber jeg fik svaret på lidt af jeres spørgmål, og hvis I ønsker at det bliver uddybet ydeligere, så sig endelig til!

facebookinstagramsnap følg chat

   

2 kommentarer

  • Josefine

    Fedt indlæg, og jeg er så enig! Og virkelig flot krop! wow

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Overby

      Årh tusinde tak Josefine. Hvor er du sød <3

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

STUDENTERKJOLER + RABATKODE