WOULD LOVE TO WEAR

UGE 42: POSTKORT FRA MALLORCA – DEL 1

Så er jeg kommet hjem fra Mallorca. For at være mere præcis, så har jeg lige fået pakket kufferten ud, og handlet ind – så jeg har været i Danmark i nogle timer.
Da jeg sad i flyveren på vej hjem redigerede jeg nogle billeder, som jeg vil dele med jer de næste dage/ uger. Jeg har nydt at være lidt væk fra skolen, hvor jeg virkelig har haft mulighed for at koble af. Jeg kørte lidt hårdt på mig selv nogle uger forinden ferien, så det har været rart, at have det hele lidt på afstand. Jeg vil dog indrømme, at jeg også glæder mig til at komme tilbage til faste rutiner, men kunne godt lige have taget 2-3 dage mere.

Jeg vil også lige ”undskylde” mine manglede indlæg, selvom jeg havde planlagt nogle til jer. Men internettet var ikke det bedste, og jeg prioriterede hyggen, ferien og varmen. Men nu er jeg tilbage, og her til aften vil jeg dele mit første virtuelle postkort.

collager209postkort-mallorcaI husker måske dette indlæg? Og måske også lign. ovenstående billeder. Jeg var jo på Mallorca sidste sommer, og det var i præcis den samme lejlighed. Den har simpelthen den skønneste udsigt, og man kan virkelig stå der længe for at nyde den. Det er lige ved stranden Cale Mayor.

outfit-312Den første aften valgte vi at tage ned på den lokale indiske restaurant for at spise. Et spisested som vi også prøvede sidste år, så I kan nok godt regne ud at det var en succes. Det ligger lige ud til havet, og maden er simpelthen alt for lækker. Billedet hører til teksten, da jeg havde ovenstående på den aften. En ret fin top fra Gina Tricot, som også er ret billig. Skal nok linke til den en af dagene.

postkort-mallorca-del-11postkort-mallorca-del-1Valldemossa er en helt vildt flot by, og den er så #instaværdig. Hvis I elsker at gå igennem gamle gader, nyde en helt bestemt stemning og opleve en historie helt tæt på, så vil jeg helt klart anbefale at besøge Valldemossa. Det er en 40-45 min væk fra den del af Palma som vi boede i, og den er køreturen værd. Vi kørte dertil en af de 2 dage hvor vi lovede dårligt vejr, men vi var heldige, for der var kun overskyet i den tid, som vi var der.

collager210postkort-mallorca-del-12Udover at se den gamle del af Valldemossa, så brugte vi også nogle timer på at gå gennem et gammelt kloster. Dog ikke noget af det som er på billederne ovenfor. I min tid(ment med, at jeg har rejst en del. Haha.) har jeg alligevel set nogle stykker, så man har jo nogle forventninger. Jeg var nok lidt skuffet, må jeg indrømme, men et besøg værd hvis man ikke har set nogle før. Det er ikke fordi det er helt uinteressant.
Da vi skulle til at hjem lå der en kat på vejkanten, og jeg kunne ikke dy mig. Måtte have et billede.

postkort-mallorca1Dagen efter regnede og blæste det. Vejret var slet ikke til pool og strand, så derfor besluttede vi os for at tage ind i det nærmeste center, for at shoppe. Jeg synes normalt, at jeg kan finde en helt masse i udlandet, men det var altså ikke tilfældet denne gang. Jeg havde kigget lidt på en vatteret jakke derhjemme (dem jeg skrev om her), og jeg slog til, da jeg kunne spare omkring 125 kr på den.

collager211Om aftenen havde det stillet lidt af – jeg havde dog stadig jeans og en t-shirt på. Vi slap dog for regnen, så vi besluttede os for at køre ind til centrum af Palma. Min mor havde fået anbefalet en tapas restaurant af en kollega, så den skulle vi prøve. Vi fik anbefalet at bestille 2-3 retter hver, så det var lidt anderledes end jeg før har prøvet – hvor man ”normalt” deler et helt fad med forskellige retter. Jeg fik en black angus burger og taco med pulled-pork – hvor det kun var tacoen, som virkelig var en succes. Jeg kan ikke lige huske hvad det hed, men det skal jeg nok lige skrive til jer, en af dagene.